Головна » Файли » Мої файли |
09.07.2018, 11:02 | |
Оформлення національних куточків у ДНЗ Методичні рекомендації
Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання в дитсадку є облаштування національних куточків для проведення відповідної освітньої роботи з дошкільниками. Національний куточок в групі має бути естетично оформлений і розташований у світлому, зручному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Наповнення куточка не має бути застиглим, а постійно змінюватися і поповнюватися. Крім предметів та виробів національного мистецтва в куточок можна включати вироби, які виготовляють і використовують в народі відповідно до обрядових циклів (осіннього, зимового, весняного, літнього). Наприклад: - Свято врожаю - кошик з фруктами та овочами; сніп; - Різдвяні свята - «зірка» в дерев'яному обідку, сніп-дідух; - Свято першого жайворонка - фігурки випечених із солоного тіста жайворонків та голубів; - Вербна неділя - вербові гілочки, прикрашені квітами та стрічками; - Свято Паски - крашанки, писанки, мальованки, дряпанки тощо; - Спас, Маковія - кошик з фруктами, букет з макових голівок тощо. В національному куточку можна ставити букет з квітами (мак, ромашки, волошки, чорнобривці, барвінок, півонія, жоржини, мальви та ін.). Зміни в експозиції національного куточка можуть бути пов'язані з пізнавальною темою тижня. Наприклад: - Тема «Мій дім, квартира. Чим багата українська хата» - макет української хати; - Тема «Національний одяг та взуття» - український віночок, вишиванка для дівчаток, вишита сорочка для хлопчиків, солом'яний капелюх, дитячі постоли тощо; - Тема «Наша родина. Родинне дерево» - родинні дерева, набір демонстраційного матеріалу із серії «Моя сім'я»; - Тема «Хто такі козаки-запорожці?» - ілюстративний матеріал, булава, фотографії національних героїв України (Устим Кармелюк, Северин Наливайко, Олекса Довбуш; гетьмани: Богдан Хмельницький, Петро Сагайдачний, Петро Дорошенко, Іван Мазепа тощо); - Тема «Предмети побуту і вжитку українців» - набір відповідного ілюстративного матеріалу, фотоальбом тощо; - Тема «Ігри та іграшки. Народна іграшка» - кращі експонати народних іграшок і т.д. Педагогам треба чітко розуміти, які посібники, вироби, дидактичні матеріали зберігаються у шафах вихователя, а які вироби та посібники є доцільними експонатами національного куточка. Не все підряд потрібно виставляти у цей осередок. Важливо зазначити, що коли відбуваються зміни в експозиції національного куточка, то це обов'язково прописується в календарному плані і на це потрібно звернути увагу дітей (пояснити, з чим вони пов'язані, детально розглянути нові предмети чи вироби, провести спостереження та бесіду).
Національний куточок у першій та другій молодших групах 1. Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі; 2. Вироби народних промислів України: - посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник); - народні іграшки; - вишивки, вироби із соломи, лози, дерева, глини, ниток, тканини, тіста (ІІ молодша група); - музичні дитячі народні інструменти (яворівські сопілка, дзиґа, свищики (різної форми); - писанки (виставляються напередодні Великодня). Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо. 3. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок. 4. Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин. 5. Дидактичні ігри народознавчого змісту. Наприклад, «Збери з частин ціле», «Пазли з казками» тощо. 6. Книжки-розмальовки. У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою: - «Дитячий фольклор»; - «Народні ігри та іграшки»; - «Моя сім'я»; - «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»; - «Українські страви» (ІІ молодша група); - «Моє селище» (ІІ молодша група). Національний куточок у середній групі 1. Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі; 2. Вироби народних промислів України: - посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко, дерев'яна ложка (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник); - народні іграшки; - вишиванки; - музичні дитячі народні інструменти (яворівські: сопілка, дзиґа, свищики (різної форми); - писанки (виставляються напередодні Великодня). Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо. 3. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок. 4. Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин. 5. Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг тощо). 6. Фотоальбом «Наше селище - Квасилів». 7. Книжки-розмальовки. У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою: - «Дитячий фольклор»; - «Народні ігри та іграшки»; - «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»; - «Українські страви»; - «Сімейні свята»; - «Моя сім'я»; - «Предмети побуту і вжитку» - «Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців»; «Творчість художників Рівненщини» тощо. Національний куточок у старшій групі 1. Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі; 2. Мапа (карта) України або її макет; глобус; 3. Вироби народних промислів України: - посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко тощо (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник); - різьба: таріль, таця; - лозоплетіння: кошик, бриль тощо; - народні іграшки (косівська, опішнянська, петриківська, яворівська тощо); - музичні дитячі народні інструменти: яворівські сопілка, дзиґа, свищики різної форми, скрипка тощо (або альбом); - скульптура малих форм (кращі зразки); - писанки (виставляються напередодні Великодня). Виставляється по 2-3 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо. 4. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок. 5. Фотоальбоми: «Наше селище - Квасилів» (відповідні листівки пам'ятних місць, Герб, Прапор міста/селища, макет міста/селища, портрети відомих земляків тощо); «Україна - наша держава», «Київ - столиця України»; відповідні діафільми, слайди. 6. Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин. 7. Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг, вироби народних промислів тощо), «Дорогами країни» (робота з мапою України), «Що з чого зроблено?», «Відгадай вид ремесла», «Розкажи про виріб, який найбільше сподобався», «Який візерунок кращий?», «Відшукай геометричні фігури в орнаментах», «Чиї це пелюсточки і листочки?» тощо. 8. Книжки-розмальовки. У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою: - «Державні символи України» (на звороті кожного надруковані орієнтовні бесіди з дітьми про цей символ); портрет Президента України; - «Національні символи України» (хліб, рушник, віночок, калина тощо); - «Український національний одяг»; - «Визначні дати України» (ілюстрації, які відображають святкові події; можна виставляти в куточку напередодні цих свят); - «Митці України» («Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців»; «Творчість художників Рівненщини»); - портрети Т.Г. Шевченка, Лесі Українки, І. Франка та інших (вивішуються в національному куточку в дні народження та вшанування пам'яті видатних діячів, прикрашаються вишитим рушником); - «Народні ігри та іграшки» (косівська, яворівська, опішнянська, петриківська, народні іграшки свого регіону); матеріал для розфарбовування заготовок та виготовлення іграшок дітьми; - «Музичні народні інструменти»; аудіозаписи українських народних пісень; - «Українські ремесла» (українська вишивка, витинанка, різьбярство, кушнірство (художнє оздоблення шкіряних виробів), художня обробка металу (мідь, бронза, латунь), гончарство, плетіння, писанкарство); - «Малі фольклорні жанри». - «Українські страви»; - «Сімейні свята»; - «Моя сім'я»; - «Предмети побуту і вжитку», - «Птахи-символи»; - «Дерева-символи», - «Рослини-символи»; - «Хатні символи і обереги»; - «Українські витинанки»; - «Українські вишиванки»; - Натуральні зразки корисних копалин та ілюстрації; вироби з різних матеріалів; - Рушники свого регіону (вишивані і ткані) тощо. | |
Переглядів: 110 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |