- Працюйте з дитиною на початку дня, а не ввечері.
- Знизьте робоче навантаження на дитину.
- Діліть роботу на коротші, але частіші періоди. Використовуйте фізкультурні хвилинки.
- Будьте драматичним, експресивним педагогом.
- Знизьте вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успіху.
- Під час занять садіть дитину поряд з дорослим.
- Використовуйте тактильний контакт (елементи масажу, погладжування, обійми).
- Домовляйтесь з дитиною про ті чи ті дії заздалегідь.
- Давайте короткі, чіткі і конкретні інструкції.
- Використовуйте гнучку систему заохочень і покарань.
- Заохочуйте дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
- Надайте дитині можливість вибору.
- Завжди залишайтеся спокійним.
- У своїх взаєминах з дитиною підтримуйте позитивну установку. Хваліть її щоразу, коли вона на це заслужила, помічайте успіхи. Це дасть змогу закріпити впевненість дитини у своїх силах.
- Уникайте повторення слів «немає» і «не можна».
- Розмовляйте стримано, спокійно, м’яко.
- Давайте дитині лише одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
- Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
- Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що потребують концентрації уваги (наприклад, робота з кубиками, розфарбовування, читання тощо)
- Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийому їжі, занять, ігор і сну щодня має відповідати цьому розпорядку.
- Уникайте скупчення людей. Дитині складно перебувати у великих магазинах, на ринках, у кафе.
- Під час ігор обмежуйте дитину лише одним партнером. Уникайте неспокійних, галасливих друзів.
- Оберігайте дитину від утоми, оскільки це призводить до зниження самоконтролю і наростання гіперактивності.
- Давайте дитині змогу витрачайте надмірну енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі, тривалі прогулянки, біг спортивні заняття.
- Спілкуйтеся з іншими батьками, які мають таких дітей.
- Зробіть усе можливе для підвищення самооцінки дитини, адже через дефіцит уваги вона може неправильно розуміти вказівки та іншу інформацію, тому всі навколо безупинно її виправляють.
- Одразу хваліть і винагороджуйте дитину за хорошу поведінку.
- Будьте послідовні у питаннях дисципліни. Якщо хтось залишається з дитиною під час вашої відсутності, переконайтеся, що він дотримується ваших методів.
- Завдання можуть бути простими і конкретними, скажімо: «Почистити зуби. А тепер одягайся», а не «збирайся у садок».
- Підтримуйте дитину у всьому, у чому вона сильна, особливо у спорті і заняттями за інтересами.
- У кімнаті дитини має бути якомога менше предметів, іграшки повинні бути розкладені так, щоб не відволікати увагу.
|